Trafik Info - Covid19

Midlertidig lukning af al befordring

Fredag d. 20. marts bliver den sidste dag, hvor Disko Line kan udføre passagerbefordring, før den midlertidige lukning af al befordring fra d. 21. marts til d. 8. april 2020 gør sig gældende.

Da det endnu er uvist om den midlertidige lukning af befordringen kan forlænges, vælger Disko Line automatisk at refundere alle pengene til de passagerer der skulle være rejst i perioden.

Du vil få din rejse refunderet, hvis flyafgangen på din rejse er aflyst. Alle billetter hos Disko Line, fra den 21. marts til og med 8. april vil automatisk blive annulleret og refunderet. Dette vil ske automatisk, så du behøver ikke kontakte Disko Line kontoret. Der kan gå op til 6 uger før pengene er refunderet.

Vores kontortelefoner ringer uafbrudt, og kundeservice har derfor travlt med alle henvendelserne. Vi vil derfor igen anmode jer om at kontakte os via mail.

Kontakt skal ske via INFO@DISKOLINE.GL

OBS.: For at undgå smittespredning kan Disko Lines kontorer udelukkende kontaktes telefonisk eller via mail.

 

Vil du ansøge om at rejse i perioden?

I perioden 20. marts til 8. april er fly- og skibstrafik indstillet internt i Grønland samt til og fra Grønland, grundet udbredelsen af coronavirus.
 
Det er i særlige tilfælde muligt for borgere at rejse, men der er specifikke betingelser for rejser.
 
Disko Line vil gerne gøre opmærksom på, at Disko Line ikke har myndighed til at godkende rejsende. Vil man i perioden til og med 8. april gerne rejse, så kan du læse og ansøge her: Klik her
 
Det nytter derfor ikke noget at kontakte Disko Line, hvis man ønsker at rejse i perioden til og med 8. april - hvis du er blevet godkendt efter ansøgning til myndighederne vil du blive kontaktet. Det nytter derfor heller ikke at kontakte Disko Line for at spørge, om du er blevet godkendt. Er du godkendt, så bliver du automatisk kontaktet.