Råd og Vejledning

 

Fordele ved den nye servicekontrakt med Disko Line:

 


Køb af billet:

Du køber din billet online på vores hjemmeside. Du kan også købe din billet på vores kontorer i Ilulissat og Qaqortoq mod et gebyr på 100 kr. pr. billet eller du kan købe din billet via et rejsebureau.

  


Ændring af billet:

Indtil kl. 16.00 hverdagen før afrejse er det muligt at ÆNDRE din skibs- eller helikopterbillet mod et gebyr på 50 DKK pr. billet. Dette gør du selv på vores hjemmeside, blot ved at vælge din nye rejse, lægge den i kurven og ved betaling klikker du på teksten "Modregn tidligere udstedt (gyldig og ubrugt) billet - klik her". Bemærk venligst at der ikke tilbagebetales en evt. difference mellem gammel og ny billet.

 Klik her for at læse mere om ændringer af din billet.

 


Refundering af billet:

Indtil kl. 16.00 hverdagen før afrejse er det muligt at få refunderet din billet mod et gebyr på 75 DKK pr. billet. Du sender blot en mail til info@diskoline.gl med oplysning om dit ordrenummer, så annullerer vi billetten og refunderer restbeløbet til det kreditkort, som billetten er købt med.

 


Aflysninger/forsinkelser:

Ved irregularitet kan du vælge at blive ombooket fra helikopter til skib, for at nå frem til din destination hurtigst muligt ELLER du kan vælge at vente til næste ledige helikopter afgang. Ligeledes vil der være tilfælde hvor du ombookes fra skib til helikopter.

OBS: I visse tilfælde bliver du automatisk ombooket fra helikopter til skib eller omvendt. Ønsker du ikke dette, er det vigtigt, at du ringer til os, så du kan blive ombooket til næste ledige afgang med det transportmiddel, som du oprindeligt skulle være rejst med.

Såfremt du accepterer en ombooking, vil der ikke kunne opnås kompensation for en evt. prisdifference og vi vil heller ikke opkræve en merpris. 
Der ydes ikke kompensation for evt. tabt arbejdsfortjeneste.

I tilfælde af irregularitet skelnes der desuden mellem om du har en grønlandsk bopælsattest eller ej.  Det er derfor VIGTIGT at du altid medbringer din bopælsattest på rejsen, så vi kan hjælpe dig, hvis uheldet er ude.

Hvis du IKKE har en bopælsattest, anbefaler vi på det kraftigste, at du tegner en rejseforsikring, så du er dækket mod forsinket fremmøde.

Klik her for at læse mere om Irregularitet.

 


Rejser med skib:

Du må maksimalt medbringe 30 kg bagage.

Husk venligst at møde op i god tid før afrejse, så der ikke opstår unødige forsinkelser. Du SKAL ved rejser med SKIB møde op senest 30 min. før afgang, ellers risikerer du, at billetten er solgt til anden side. Kommer du for sent, er billetten mistet og du har ikke krav på refundering af billetten.

 


Rejser med helikopter:

Du må medbringe 1 stk. bagage á max. 20 kg samt 1 stk. håndbagage af max. 8 kg (55x40x23cm).

Husk venligst at møde op i god tid før afrejse, så der ikke opstår unødige forsinkelser. Du SKAL ved rejser med HELIKOPTER møde op senest 60 min. før afgang, ellers risikerer du, at billetten er solgt til anden side. Kommer du for sent, er billetten mistet og du har ikke krav på refundering af billetten. 

Er du i transit mellem to rejser, kan der være mindre end 60 minuttter fra ankomst til afgang. I disse tilfælde er du undtaget fra ovenstående regel.

  


Befordringsbestemmelser:

Mangler du flere oplysninger henviser vi venligst til vores befordringsbestemmelser:

Klik her for at læse befordringsbestemmelser.

 

Du er også meget velkommen til at kontakte os for yderligere råd og vejledning.