Befordringsbestemmelser

Befordringsbestemmelser samt salgs- og forretningsbetingelser for køb af skibs- og helikopterbilletter samt rundrejse "Cruise and Hotel" ved Disko Line A/S.

1. Generelle oplysninger om virksomheden

Virksomhedens juridiske navn: Disko Line A/S
Virksomhedens kaldenavn: Disko Line
Selskabsform: Aktieselskab
Registreringsnummer: A/S337257
Adresse: Postbox 305, Kussangajaannguaq 13, 3952 Ilulissat
Telefonnummer: (+299) 94 53 00 / Trafikoplysning (+299) 94 53 01 (grl) 945303 (dansk)
Faxnummer: (+299) 94 53 02
Officiel e-mail adresse: info@diskoline.gl
Officiel web-adresse: www.diskoline.gl
Al befordring af passagerer og bagage i Grønland udføres i henhold til Disko Lines befordringsbestemmelser. Bestemmelserne er tilgængelige på Disko Lines billetkontor i Ilulissat samt i alle Disko Lines skibe.

Regelsæt for skibs- og helikopterbilletter og rundrejsen "Cruise and Hotel" er i flere tilfælde forskellige og er i dette regelsæt, derfor adskilt som underpunkter henholdsvis med a) skibs- og helikopterbilletter (kun transport) og b) rundrejsen "Cruise and Hotel"

1.1. Køb din skibs-/helikopterbillet eller rundrejse "Cruise and Hotel" her 

1.1.A. Skibs-/helikopterbilletter (kun transport)

Billetter kan købes indtil kl. 16.00 hverdagen før afgang. 

Sen booking (senere end kl. 16.00 hverdagen før afgang) af skibs- og helikopterbilletter er muligt mod et forhøjet salgsgebyr (100 DKK). Billetter som er købt som ”sen booking”, kan ikke ændres eller refunderes.

På internettet: www.diskoline.gl
Ekspeditionsgebyr vil blive opkrævet.

Disko Line - Kussangajaannguaq 13 - 3952 Ilulissat, Grønland.
Bemærk, der vil blive opkrævet forhøjet ekspeditionsgebyrer for udstedelse af billetter.

Lokale salgskontorer:

Aasiaat:
Post / Tele - Niels Egedes Plads B -1023 - 3950 Aasiaat - Tlf.:(+299) 89 15 55
Bemærk, der vil blive opkrævet forhøjet ekspeditionsgebyrer for udstedelse af billetter.

Narsarsuaq:
Blue Ice Explorer - P.O. Box 58 - GL-3923 Narsarsuaq - Greenland - Tel (+299) 665499
Bemærk, der vil blive opkrævet forhøjet ekspeditionsgebyrer for udstedelse af billetter.

Qasigiannguit:
Hotel Diskobay - Margrethevej 34 - 3951 Qasigiannguit - Grønland - Tlf.: (+299) 91 10 81
Bemærk, der vil blive opkrævet forhøjet ekspeditionsgebyrer for udstedelse af billetter.

Qeqertarsuaq:
Siku Aput v/Ove Berthelsen - 3953 Qeqertarsuaq - Tlf.: (+299) 92 15 47
Bemærk, der vil blive opkrævet forhøjet ekspeditionsgebyrer for udstedelse af billetter.

1.1.B. Rundrejsen "Cruise and Hotel"

På internettet: www.diskoline.gl
Ekspeditionsgebyr vil blive opkrævet.

Disko Line - Kussangajaannguaq 13 - 3952 Ilulissat, Grønland.
Bemærk, der vil blive opkrævet forhøjet ekspeditionsgebyrer for udstedelse af billetter.

Alle skibstransfers ved "Cruise and Hotel" kan ikke refunderes eller ændres.

2. Rabatstruktur, gebyrer, betalingsform, gyldighed, levering og afbestilling af rundrejsen og skibs-/helikopterbilletter

2.1.A. Rabatstruktur ved køb af skibs-/helikopterbilletter (kun transport)

Pensionister > 66 år - (50%)
Børn 2-11 år - (50%)
Baby < 2 år og ledsagere for blinde el. kørestolsbrugere, (max 1 ledsager pr. billet solgt med reduktion) - (100%).

Baby er ikke sikret et sæde, og skal kunne sidde på ledsagers ben ved helikopter og skibstransport.

Kontrol for korrekt udstedt billettype kan forekomme ved ombordstigning på Disko Lines skibe og helikoptere. Evt. forkert udstedt billettype udløser en kontrolafgift på 500 DKK pr. person. Kontrolafgiften skal afregnes inden videre rejse kan tilbydes.

2.1.B. Rabatstruktur ved køb af rundrejsen "Cruise and hotel"

Børn 2-11 år får 40 % på billetprisen på skibstransfer. 1 voksen og 1 barn som booker sammen vil få tildelt et dobbeltværelse på vandrehjem/hotel. 2 voksne og 1 barn som booker sammen vil få tildelt et dobbeltværelse inkl. opredning (om muligt). Bookes 2 voksne og 2 børn sammen, vil der blive tildelt 2 stk. dobbeltværelser.

Børn < 2 år - får 100 % på billetprisen for skibstransfer. 2 voksne og 1 barn < 2 år, vil ikke blive opkrævet ekstra for overnatning - såfremt der ikke kræves ekstra opredning. Barnet deler seng med en voksen.

2.2. Bookinggebyrer

Alle priser på www.diskoline.gl er angivet eksklusivt evt. gebyrer.

Ved køb af billetter/rundrejser online beregnes et ekspeditionsgebyr på 30,- DKK pr. ordre.
Ved køb af billetter senere end kl. 16.00 hverdagen før afgang beregnes et ekspeditionsgebyr på 100,- DKK pr. billet. (rundrejsen kan ikke købes ombord på vores skibe).
Ved køb af billetter ved vores salgskontorer beregnes et forhøjet ekspeditionsgebyr.

2.3.A. Betaling af online skibs-/helikopterbilletter (kun transport)

Bestilling og betaling af online billet sker via Disko Lines hjemmeside. Ved køb af billet via www.diskoline.gl foretages reservation på en bestemt afgang.
Billetten gælder kun til den overfart, der er registreret og noteret på den udstedte billet.
Når du bestiller og betaler billetter via vores website, er billetten udstedt, og en aftale om befordring anses for indgået ved modtagelse af ordrebekræftelse. Billetten kan herefter udskrives og SKAL medbringes ved ombordstigning på skib eller helikopter på den givne afgang. Den udskrevne billet er et gyldigt bevis på betalingen til den pågældende overfart.

Køb af billet på mobilenhed uden print er muligt. Billet skal kunne fremvises på skærmen ved ombordstigning. Er det ikke muligt at vise gyldig billet på mobilenhed pga. tømt batteri el.lign., vil man ikke kunne rejse.

2.3.B. Betaling af rundrejsen "Cruise and hotel"

Bestilling og betaling af rundrejsen sker via Disko Lines hjemmeside. Ved køb af billet via www.diskoline.gl foretages booking på en bestemt afgang og overnatning på et specifikt hotel/vandrehjem på en fastsat dato.

Depositum afhænger af rejsens pris.

Rejsens pris (pr. person) Depositum (pr. person)
< 2000 DKK 500 DKK
> 2000 DKK og < 5000 DKK 1500 DKK
> 5000 DKK 3000 DKK

Depositum er opgivet pr. person og indbetales ved bekræftelse af reservation. Resterende beløb indbetales senest 60 dage før afrejse. Reminder om betaling udsendes til den opgivne mailadresse 65 dage før afrejse.

Skibsbilletten gælder kun til den overfart, der er registreret og noteret på den udstedte billet. Voucher for hotel/vandrehjem udstedes til specifik dato og værelsestype. Evt. opgradering på værelser er kun mulig, såfremt der er plads, ved direkte henvendelse i receptionen på ankomstdagen. Evt. opgradering betales direkte til hotel/vandrehjem.
Når du bestiller og betaler billetter via vores website, er billetten udstedt, og en aftale om befordring og overnatning anses for indgået ved modtagelse af ordrebekræftelse. Billetten kan udskrives, når det fulde beløb for rejsen er indbetalt. Herefter fremsendes en mail med link til PDF dokument, som indeholder skibsbilletter og reservationsbevis (voucher) for hotelophold. Skibsbilletter SKAL medbringes ved ombordstigning på skibet på den givne afgang. Voucher for hotel skal fremvises i receptionen ved ankomst til hotel/vandrehjem. Den udskrevne billet/voucher er et gyldigt bevis på betalingen til den pågældende overfart/overnatning.

OBS:
Alle skibs- og helikoptertransfers ved "Cruise and Hotel" kan ikke refunderes eller ændres.

2.4 Betalingsform, brug af Dankort, kreditkort osv.

Data for betalingskort behandles krypteret (SSL). Det er således kun PBS og betalingsgatewayen - Quickpay, der har adgang til kortinformationer. Hverken Disko Line eller andre har mulighed for at læse data. Beløbet for billetten trækkes (debiteres) fra indbetalers konto, når billetten er tilgængelig for kunden. Billetten betragtes som udstedt, når den er tilgængelig for kunden.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. I vores e-butik kan du betale med Dankort, danske MasterCard, udenlandske MasterCards og VISA/VISA Electron.

Indsamling af oplysninger
For at du kan reservere og betale en billet hos os via www.diskoline.gl skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: navn, efternavn, adresse, post nr., by, land, telefonnummer og e-mailadresse. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger i forbindelse med reservation og betaling. Oplysninger vil ikke blive givet videre til 3. part.

2.5. Billettens gyldighed

En billet giver ikke ret til afbrydelse af rejsen, medmindre denne ved udstedelsen er forsynet med påtegning herom. Evt. ophold i forbindelse med afbrudt rejse er for passagerens egen regning.

Skibsbilletter til/fra Narsarsuaq er inkl. fri busservice for passagerer og bagage imellem havn og lufthavn. BEMÆRK: Man er selv ansvarlig for at håndtere bagagen på strækningen. Der vil IKKE være mulighed for gennemcheckning af bagage på hverken båd eller helikopter.

2.6. Levering

Billetten betragtes som leveret og udstedt, når den vises på din skærm umiddelbart efter købet. Der fremsendes ingen fysisk billet. Du er således selv ansvarlig for at printe billetten og medbringe den ved ombordstigning på skib/helikopter. Du kan genskabe din billet via vores hjemmeside. Når du har købt en billet, modtager du en mail med ordrebekræftelse og kvittering på dit køb. Denne mail indeholder ud over en kvittering et link til print af kopi af din skibsbillet/hotelvoucher.

2.7. Refundering, ændring eller afbestilling

2.7.A. Refundering/ændring af skibsbilletter (kun transport).

ÆNDRING af skibsbilletten (strækning, rejsedag og navn på rejsende) kan ske online på www.diskoline.gl indtil kl. 16.00 dagen før afgang. Der vil blive opkrævet et gebyr for ændringer.

REFUNDERING af billetter kan derimod ikke ske online, og begæring herom (skriftligt eller telefonisk) skal være modtaget Disko Lines kontor i Ilulissat inden kl. 16.00 dagen før afgang. Vær opmærksom på, at kontoret er lukket i weekenderne og på andre helligdage. Der vil blive opkrævet et gebyr ved refundering. Ved refundering skal Disko Line A/S kontaktes direkte pr. mail. Ved refundering skal følgende oplyses: navn, billettens nummer, billettens ordrenummer samt kontonummer, som pengene skal overføres til.

REFUNDERING/ÆNDRINGER KAN IKKE SKE SENERE END DE GIVNE TIDSFRISTER.

Bemærk: at ekspeditionstiden ved refundering kan være op til 30 dage.

Gebyrer for ændringer eller refundering af skibsbilletter (kun transport):
Ved refundering af billetter beregnes et ekspeditionsgebyr på 75,- DKK pr. billet.
Ved ændringer af billetter (online) beregnes et gebyr for ombooking på 50,- DKK pr. billet.
Ved ændringer af billetter fortaget af et af vores salgskontorer beregnes et gebyr for ombooking på 50,- DKK pr. billet + ekspeditionsgebyr (75 DKK).

Bemærk, ved ændring af billetter vil et evt. overskydende beløb være tabt. Alternativt kan der søges om refundering af billetter.

Gebyr ved betaling med kreditkort, booking gebyr etc. refunderes ikke. Bortkomne eller forældede billetter refunderes/erstattes ikke. Skibsbilletter købt ved "sen booking" kan ikke refunderes eller ændres.

2.7.B. Refundering/ændring af helikopterbilletter (kun transport).

ÆNDRING af helikopterbilletter er ikke muligt.

REFUNDERING af helikopterbilletter kan ske inden afrejse. Begæring herom (skriftligt eller telefonisk) skal være modtaget Disko Lines kontor i Ilulissat inden kl. 16.00 dagen før afgang. Vær opmærksom på, at kontoret er lukket i weekenderne og ved andre helligdage. Der vil blive opkrævet et gebyr ved refundering. Ved refundering skal Disko Line A/S kontaktes direkte pr. mail. Ved refundering skal følgende oplyses: navn, billettens nummer, billettens ordrenummer samt kontonummer, som pengene skal overføres til.

REFUNDERING KAN IKKE SKE SENERE END DE GIVNE TIDSFRISTER.

Bemærk: at ekspeditionstiden ved refundering kan være op til 30 dage.

Gebyrer for refundering af helikopterbilletter (kun transport):
Ved refundering af helikopterbilletter beregnes et ekspeditionsgebyr på 75,- DKK pr. billet.

Gebyr ved betaling med kreditkort, booking gebyr etc. refunderes ikke. Bortkomne eller forældede helikopterbilletter refunderes/erstattes ikke. Helikopterbilletter købt ved "sen booking" kan ikke refunderes.

2.7.C Afbestillingsregler for rundrejsen "Cruise and hotel"

Afbestiller du din rejse, hvor der er mere end 60 dage til afrejse, er depositum tabt.
Afbestiller du din rejse, hvor der er mellem 59 og 45 dage til afrejse, er 75 % af rejsens pris tabt.
Afbestiller du din rejse, hvor der er mindre end 45 dage til afrejse, er den totale pris for rejsen tabt.

Det er IKKE muligt at ændre eller refundere en rundrejse.

Regelsæt ved ændringer til flybilletter, kontakt venligst de respektive flyselskaber.

Bemærk: at ekspeditionstiden ved afbestilling kan være op til 30 dage.

3. Andre bestemmelser for personbefordring

3.1. Generelle forhold under rejsen

De rejsende er pligtige til at overholde kaptajnens og skibsofficerernes anvisninger.

Disko Line har intet ansvar for passageren for tiden før, passageren går ombord, og efter, at han er kommet i land. Denne ansvarsfrihed dækker dog ikke søtransport mellem skib og land henholdsvis land og skib, såfremt billetprisen omfatter denne transport, eller den udføres af et transportmiddel, som Disko Line stiller til rådighed.

Våben kan medtages som bagage, men patroner anses som farlig gods og må ikke medbringes, og bundstykket skal fjernes inden ombordstigning. Våbnet afleveres til besætningen og udleveres først, når man når ankomstdestinationen.

Fartplanen er udarbejdet med henblik på at transportere passagerer fra A til B og ud fra hvert enkelt skibs marchfart. Ved irregularitet, hvor der indsættes andre type både, forbeholder Disko Line A/S sig ret til at ændre planerne ud fra, hvad der anses for at medføre mindst muligt ulempe for hovedparten af de berørte passagerer. Der kan således ikke garanteres ophold af bestemt varighed på de forskellige destinationer, og Disko Line A/S kan derfor ikke gøres erstatningspligtig, når et ophold forkortes i forhold til den oprindelige sejlplan.

Hærværk og beskadigelse af rederiets inventar og andres ejendele vil medføre politianmeldelse og erstatningsansvar. Uligevægtige eller berusede personer kan nægtes befordret, selv om de er i besiddelse af billet. Personer, der har drukket sig berusede under rejsen, kan blive landsat ved nærmeste by/bygd for den rejsendes eget ansvar.
Disko Line A/S forbeholder sig ret til erstatning for en evt. meromkostning i den forbindelse.

Al tobaksrygning er under overfarten strengt forbudt i alle indendørs fællesrum. Rygning kan finde sted udendørs, men må heller ikke være til gene for andre passagerer. Overtrædelse af rygeforbuddet kan medføre en kontrolafgift på DKK 500, og såfremt besætningens henstillinger ikke følges, kan det medføre, at passageren bliver sat af ved nærmeste havn. Disko Line A/S er i den situation ikke forpligtet til at refundere passagerens billet eller andre udgifter forbundet hermed.

De rejsende må ikke, uden rederiets tilladelse, tilbyde varer til salg, omdele tryksager, foranstalte indsamlinger eller lignende om bord og i land.

3.2. Befordring af blinde, kørestolsbrugere og syge passagerer:

Ved befordring af syge kan rederiet forlange lægeattest, ligesom man kan forlange ledsagelse af den syge under rejsen. Pleje af syge eller lægetilsyn kan ikke finde sted. Rederiet påtager sig ikke ombord- eller ilandbringelse af syge, medmindre sygdommen er opstået under rejsen.

Kørestolsbrugere skal i god tid inden rejsens påbegyndelse rette henvendelse til rederiet for at sætte sig ind i mulighederne for at få det bedst mulige service under rejsen. Besætningen på hver enkelt skib vil således være forberedte og brugerne behjælpelige i mest muligt omfang i forbindelse ved ombord- eller ilandbringelse.

Rederiet kan give rabat til en ledsager for kørestolsbruger, såfremt dette er påkrævet under rejsen, og tilsvarende til en ledsager for blinde, såfremt den blinde kan fremvise dokumentation for medlemsskab fra Dansk Blindesamfund. Ledsagerens status anføres på billetten efter efternavnet med følgende tekst: Ledsager/(ordrenr. for den ledsagede).

3.3 Befordring af børn

3.3.A Befordring af børn ombord på Disko Lines skibe

Personer under 12 år skal ledsages af en voksen, ellers forbeholder rederiet sig ret til at afvise disse, selv om de har gyldig billet.

3.3.A Befordring af børn - helikopter - uledsaget

Rejsen for et uledsaget barn skal bestilles ved direkte henvendelse til vores kontor i Ilulissat for rejser i Midtgrønland og Diskobugten. Rejsende i Sydgrønland  skal rette henvendelse til vores kontor i Qaqortoq.

Et uledsaget barn skal være minimum 5 år. Op til og med 15 år skal barnet bookes som uledsaget, hvis det rejser alene.

Når du bestiller rejsen, skal du oplyse navn, adresse og telefonnummer på de personer, der henholdsvis afleverer og modtager barnet. Personen, der afleverer barnet, skal blive i lufthavnen eller heliporten indtil maskinen er lettet.

Skal barnet skifte til andet fly eller helikopter, skal du oplyse navn, adresse og telefonnummer på kontaktpersoner i den pågældende by.

OBS Der skal ud over billetprisen betales et ledsagergebyr på 250 kr. pr. rejsedato.

Af sikkerhedshensyn kan vi kun medbringe et begrænset antal uledsagede børn pr. afgang.

Information om kontaktpersoner, rejserute etc. for det uledsagede barn, skal afgives skriftligt til Disko Line senest 72 timer før afrejse. Udfyld og indsend "Erklæring for uledsaget barn"

Download "Erklæring for uledsaget barn" her.

 

3.4. Check in/fremmøde, forsinkelser og aflysning af rutesejlads og helikopter

3.4.A Fremmøde ved rejse med skib

Passagerne skal være fremme ved skibssiden 30 minutter før et planlagt afgangstidspunkt. Er "check in" (dvs. passageren lader sig indskrive og har bragt sin bagage ombord) ikke afsluttet 10 min forud for den planlagte afgang, forbeholder Disko Line A/S sig ret til at sælge pladsen til anden side.  For sent ankomne passagerer og "no shows" har i henhold afbestillingsreglerne i pkt. 2.7.A ikke mulighed for at få refunderet deres billet.

3.4.B Check in ved rejse med helikopter

Passagerne skal være fremme ved lufthavn/heliport 60 minutter før et planlagt afgangstidspunkt. Er "check in" (dvs. passageren lader sig indskrive og har bragt sin bagage ombord) ikke afsluttet 30 min forud for den planlagte afgang, forbeholder Disko Line A/S sig ret til at sælge pladsen til anden side. For sent ankomne passagerer og "no shows" har i henhold afbestillingsreglerne i pkt. 2.7.A ikke mulighed for at få refunderet deres billet.

3.4.C Forsinkelse/aflysninger af rutesejlads eller helikoptertransfer

Generelle regler:

Ved forsinkelse eller aflysning opstået under transport med Disko Line (fra og med at passagererne er kommet ombord på en båd, henholdsvis tjekket ind eller kommet ombord på en helikopter) dækker Disko Line omkostninger til overnatning, måltider og transport mellem lufthavn/heliport/afgangskaj og hotel/overnatning, når dette er nødvendigt. For passagerer med umiddelbar adgang til privat indkvartering, anses overnatning ikke for nødvendig, men der dækkes omkostninger til forplejning med 400,- kr. pr. påbegyndt døgn. For passagerer med bopæl ved afgangsdestinationen dækkes hverken ophold eller forplejning.

Følgende regler er desuden gældende for passagerer med bopælsattest i Grønland:

Ved forsinkelser og aflysninger i Disko Lines afgange, der medfører, at passagererne er mødt forgæves op ved afgangsdestinationerne Nanortalik, Narsaq, Qaqortoq, Narsarsuaq, Ilulissat, Qasigiannguit, Aasiaat og Qeqertarsuaq vil evt. ophold og forplejning være dækket af Disko Line i henhold til de generelle regler, frem til at passagererne kan komme med en efterfølgende afgang. Ved tab af billet videre fra Disko Lines slutdestination vil Mittarfeqarfiits lokale medarbejder være behjælpelig med at tage kontakt til udstederen med henblik på ombooking og indkøb af ny billet.

Ved forsinkelse med flyankomst til Aasiaat, Ilulissat, Narsarsuaq, Nuuk, Sisimiut og Manitsoq som medfører, at passagererne mister deres videre forbindelse på Disko Lines rutenet, vil Disko Line være behjælpelig med at ombooke skibs-/ helikopterbillet til først mulige ledige afgang på samme strækning. Evt. ophold og forplejning vil ligeledes være dækket i henhold til de generelle regler, frem til at passagererne er kommet frem til slutdestinationen med Disko Line.

Bemærk:

Disko Line vil ved opstået forsinkelse give løbende information til det ved booking oplyste mobil nr.  "Mobil nr. ved ophold i Grønland". Disko Line er uden ansvar, hvis mobil nr. på den rejsende ikke er angivet korrekt eller den rejsende befinder sig udenfor mobilnettes dækningsområde i Grønland. Ved booking af billet igennem rejsebureau eller agent er det rejsebureauets eller agentens ansvar, at det korrekte mobil nr. på den rejsende er opgivet.

Disko Line kan aflyse en rutesejlads eller helikoptertransfer, hvis der mindre end 48 timer før afgang, ikke er booket passagerer ind på netop denne afgang. For at opnå en bekræftet rejse skal din booking således være foretaget minimum 48 timer før afgang.

Disko Line er ikke erstatningspligtig, såfremt forsinkelsen skyldes force majeure begivenheder.

3.4.D Forsinkelse ved køb af rundrejsen "Cruise and Hotel"

Disko Line A/S påtager ingen erstatningspligt for uregelmæssigheder i driften for tilslutning til fly. Disko Line anbefaler således at man altid som minimum har et ophold på 24 timer i Ilulissat, inden videre transport over Atlanten. Ved forsinkelse under afvikling af pakkearrangement, vil udgifter til overnatning ved forlænget ophold blive dækket af Disko Line A/S. Udgifter til mad vil ikke blive dækket.
Disko Line er ikke erstatningspligtig for eventuel mistet videre befordring efter rundrejsens afvikling.

Disko Line anbefaler alle sine rejsende at tegne en "Forsinket Fremmøde"-forsikring, f.eks. igennem GOUDA Rejseforsikring.

Disko Line er ikke erstatningspligtig, såfremt forsinkelsen skyldes force majeure begivenheder og begivenheder uden for vores kontrol.

3.4.E  Aflysning af rutesejlads eller helikoptertransfer

Disko Line kan aflyse en rutesejlads eller helikoptertransfer, hvis der mindre end 48 timer før afgang ikke er booket passagerer ind på netop denne afgang. For at opnå en bekræftet rejse skal din booking således være foretaget minimum 48 timer før afgang.

3.5. Bagage (overvægt)

3.5.A Bagageregler / overvægt v. skibstransport

Hver rejsende må maksimalt medbringe 30 kg bagage, ved transport med skib v. Diskoline

Overstiger bagagen 30 kg., betales overvægt efter følgende takster:
(pris pr. enhed med vægten x kg):

Vægt

1 kg

2-5 kg

6-10 kg

11-20 kg

21-30 kg

31-40 kg

41-50 kg

Pris

75 DKK

100 DKK

150 DKK

200 DKK

300 DKK

350 DKK

400 DKK

Cykler og barnevogne kan medtages, men der opkræves 100 DKK i afgift pr. enhed, uanset strækning. Der skal købes billet til dette ved henvendelse til Diskoline i Ilulissat minimum 48 timer før afgang. Medtagelse af andre større ting som kajakker og lignende kræver specielt tilladelse fra rederiet.

Bagage, der er henstillet i bagagerummet under skibstransfer, henstår alene for ejerens risiko.

Håndtering af bagage til/fra eller ombord på skibet sker under eget ansvar. Det kan ikke forventes at Disko Line personale er behjælpelig med håndtering af bagage til/fra eller ombord på skibet, og ønsker man bistand hertil, sker det også på eget ansvar, og beskadiges bagagen ved hændelig uheld, kan Disko Lines A/S ikke forfølges for ansvar.

3.5.B Bagageregler / overvægt v. helikopter

Hver rejsende må maksimalt medbringe 20 kg bagage, ved transport med helikopter v. Diskoline

Overstiger bagagen 20 kg., betales overvægt 39 DKK pr. kg - dog minimum 105 DKK. Betaling for overvægt v. check-in kan kun ske med Kreditkort, ikke kontanter.
Akiliut kan desværre ikke modtages, da betaling sker via betalingsmotor på web.

Diskoline har ret til at afvise ekstra bagage. Der vil altid blive prioriteret således, at personbefordring kommer før bagage og evt. ekstra bagage (overvægt) vil have lavest prioritet.

3.6. Glemte sager

Henvendelse vedrørende effekter glemt om bord på færgerne rettes til rederiet på tlf. (+299) 94 53 00. Glemte effekter opbevares 1 måned, hvorefter de afleveres til politiet. Eftersendelse af glemte effekter sker på ejerens regning.

3.7 Transport af levende dyr ved skibstransport

Det er tilladt at medbringe hund og kat ombord på skibet. En forudsætning for befordring af dyr, er dog at de transporteres i dertil godkendt bur. Der opkræves en enheds afgift pr. hund (500 DKK) og kat (100 DKK) uanset strækning. Billetten til hund/kat skal bestilles min. 48 timer før afgang ved henvendelse til Disko Line i Ilulissat. Disko Line har ret til at afvise hunde eller katte, såfremt pladsforholdene ikke tillader dette.

3.8. Reklamationer

Reklamationer vedrørende befordringen rettes til rederiets administration inden 7 dage. Anmeldelse af skader på personlige ejendele eller gods skal straks rettes til en af skibets officerer, inden færgen forlades.

3.9. Forbehold

Disko Line A/S forbeholder sig ret til at foretage ændringer i befordringsbestemmelser, fartplaner, priser m.v., efter de i servicekontrakten aftalte regler indgået med Grønlands Hjemmestyre.

Disko Line A/S påtager ingen erstatningspligt for uregelmæssigheder i driften for tilslutning til fly og andre transportmidler eller for fejl/udeladelser i fartplaner og prislister.

3.10. Ophavsret

Disko Line A/S har ophavsret til alt materiale, der publiceres på vores hjemmeside. Materialet må ikke distribueres eller reproduceres uden tilladelse. Der må frit linkes til information på vores hjemmeside. Såkaldte "dybe links" er også tilladt. Kontakt evt. info@diskoline.gl for direkte links.

3.11. Ansvar

Informationen på hjemmesiden opdateres løbende, men fejl kan forekomme. Disko Line A/S er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af brug af information på vores hjemmeside. Link til 3. mands server er uden ansvar for Disko Line A/S, ligesom indholdet af 3. mands server er uden ansvar for Disko Line. Download af dokumenter fra Disko Lines hjemmeside sker på brugerens eget ansvar.
Ovenstående er gældende medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

3.12. Accept

Ved at benytte denne webside accepterer du vilkårene i dette dokument. Vi forbeholder os retten til når som helst at ændre, tilføje eller fjerne dele af dokumentet. Besøg derfor disse sider og kontroller, om noget er blevet ændret. Hvis du fortsætter med at benytte Disko Lines webside efter at ændringer er foretaget på denne side, godkender du dermed ændringerne.