Ændring af skibs- eller helikopterbillet

Indtil kl. 16.00 hverdagen før afgang er det muligt at ÆNDRE din skibs- eller helikopterbillet mod et gebyr på 50 DKK pr. billet.

Det indbetalte beløb for den ændrede billet modregnes i den nye booking. Bemærk at evt. overskydende beløb IKKE udbetales, men går tabt. Overvej derfor om det bedre kan betale sig at bede om refusion til rederiet, inden du ændrer en billet:

Sådan gør du:

  1. Du skal benytte oplysninger fra de allerede udstedte skibs- eller helikopterbilletter, så find din nuværende billet frem.
  2. På Disko Line's hjemmeside vælger du de NYE ønskede rejsetider og indtaster personlige data for de enkelte billetter.
  3. Vælg derefter "læg i kurv", hvorved du får en oversigt over dine nye rejsetider og ruter.
  4. I indkøbskurven's nederste venstre hjørne finder du teksten "Modregn tidligere udstedt (gyldig og ubrugt) billet - klik her" KLIK på teksten.
  5. Udfyld de 2 felter med oplysninger om ordre- og billetnummer fra den billet, der skal ændres i de tomme felter.
  6. Tryk på "gem" og fortsæt evt. med at ændre flere billetter ved at gentage pkt. 4,5 og 6 indtil alle billetter, der skal ændres er gemt.
  7. Fortsæt til betaling hvorefter ændringerne accepteres.
  8. Print de nye skibsbilletter.

BEMÆRK: Skibs- eller helikopterbilletter, som er købt som en del af en runderejse "Cruise and hotel" , kan ikke ændres elle refunderes.

Refundering:

Det er ikke muligt via vores hjemmeside alene at refundere en billet, da en modregning i allerede købt billet kræver, at man køber en ny billet (ændrer en billet). Er værdien af den ændrede billet højere end prisen for den nye booking, skal der søges om refundering. Refundering er ikke mulig på www.diskoline.gl - kontakt Disko Line (se endvidere punkt 2.7.A i befordringsbestemmelser).